– Lexia-3

Detta ämne innehåller 4 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Anders Mihalyfi 1 år, 2 månader sedan. This post has been viewed 241 times

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Anders Mihalyfi
    Deltagare

Hej igen! Köpte min lexia för över 7 månader sen från er. Hade lite problem med installation då. Efter att jag fick en ny installationsfil från er så fungerade det och gå till nästa problem. Allt verkar fungera bra o datorn tills jag pluggar in den i min bil som är en citroen c5 1.6 hdi -07. När jag gör en global test får jag nej på allt han söker i bilen förutom fjädringen och dieselvärmaren om jag kommer ihåg rätt. La lexian på hyllan ett tag efter de, men nu finns de lite mer tid för att göra ett nytt försök. Vad kan det va för fel? Mvh Anders

oonecho2001
    Forumledare

Hej

Först, vad menar du med ” Får jag nej”? Får du inga felkoder eller får du ingen kommunikation med styrmodulen?

Anders Mihalyfi
    Deltagare

Ingen kommunikation förutom fjädringen på bilen och även diesel värmaren eller insprutningen. Kommer inte ihåg vilket av dem 2 sista

oonecho2001
    Forumledare

Det låter som att det är fel med diagnostik uttaget. Kolla kablage bakom uttaget. Kolla även kablage in i databoxen, de kan vara lösa. Batteriet ska vara fulladdat. Gör en live data test och se om den fungerar som det ska mm. Kan du inte testa en annan bil?

Anders Mihalyfi
    Deltagare

Konstiga är att jag har testat med autocom och den funkar utan några problem. Har inte testat med nån annan bil men ska försöka hitta en. Har försökt trixa lite med anslutningen men kommer till samma sak ändå och även haft bilen igång under test. Ska kolla kablar och en live data test. Får återkomma efter de.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.